F Taldea (Malala)

Otsailak 6, astelehena (Lehenengo eguna) 馃搶

Kaixo, Malala taldea gara (M陋 Jos茅, Lidia, Ane eta Julen T.), izen hau erabaki dugu Malala emakumeen eskubideen alde borroka egin zuelako eta gehien bat emakumeek eskolara joateko eskubideen alde lan egin zuelako. Gure gaiarekin ''berdintasunaren alde borrokan'' oso ondo dator.

Gaur, otsailak 6 egin  dugun lehengo jarduera inkesta diseinatzea izan da. Jarduera honekin hainbat gauza ikasi ditugu, hala nola, inkestak nola diseinatu baita nola egin, gure ikaskidei buruz hainbat gauza ikasi ditugu, besteen iritziak errespetatu ditugu eta azkenik galderak itxiak eginez konturatu gara ezin gaituztela mugatu horregaitik ''beste batzuk jarri ditugu''.

Hona hemen inkesten erantzunak:


Grafiko hauei erreparatuz ikus dezakegu nola hainbat besrdintasun eta desberdintasun ditugula ,baina gure klasean desberdintasunak ugarienak dira.

Azkenik egin dugun jarduera debate bat izan da, debate honetan futbol talde baten ideologiei buruz hitz egin dugu. 

Debate honi esker ikusi dugu nola, desberdin pentzatseagati ez dugu inor marginatu behar, horrez gain ikus dugu nola ideologiadesberdinak, gehienetan, taldeetan bereizten gaitu eta ezin dugu utzi hau gertatzea, azkenik ikasi dugun gauzarik garrantzitsuena izan da besteen pentsaerak errespetatu behar ditugula eta bakoitza bere ikuspuntua duela.


Otsailak 7, asteartea (Bigarren eguna)  
馃搶 

Arrazakeriaren ingurua egon gara lan egiten eta denbora lerro hau sortu dugu:





Hemen daukagu bideo bat "Genocidio Armenio"-a azaltzen duena.

Berdintasunaren aldeko abesti hau gomendatzen dizuegu:



Gaur egindakoaren arabera ateratako ondorioa: 

''Itxura fisikoa mugatzen gaitu''
Lehenengo eta behin, Espainan arrazakeria kasuak jarraitzen dute, batez ere kolorezko pertsonekin. Gehien harritu gaituen testua da neskarena terrorista deitzen diotena. Bai, guri ere gertatu ahal gaitu baina ez da hain "normala" beltzaranak ez direlako hain arrazista.


Gaurko egunaren konklusioa:

Gaur gure taldean pertsona bat falta arren, ondo konpondu gara. Lehenengo jaruderan oso ondo aritu gara denbora lerroa egiten,taldekide bakoitza arrazakeriaren momentu bat aztertu dugu,gero bateratu egin ditugu eta azkenik goian ikus dezakezuen denbora lerroa lortu dugu. 
Irakurketa partekatuan bakoitzak atal bat irakurri du eta zerbait ez genekienean elkar lagundu gara. 
Azkenengo orduan konfidantza hartu dugu gure ikaskideekin.

Ondorioz gaur ikasi dugu historian zehar hainbat momentuetan bizi izan dela arrazakeria, besteak beste Holokaustoan..., azkenik ikusi dugu nola gaur egun nahiz eta aurrerapenak egin arrazakeria egoten jarraitzen du, kalean nahiz eskolan beste kultura bateko jendearekin edo itxura desberdineko pertsonekin ikus dezakegu arrazakeria. 

Zer egin dezakegu gu?

Besteen iritziak errespetatu behar ditugu, baita besteen kulturak ulertuz arrazakeria murrizten lagundu dezakegu.


ARRAZAKERIA EZ DA BIDEA!!


Otsailak 8, asteazkena (Hirugarren eguna) 馃搶

Gaur Selma filma ikusi dugu. Filma honetan ikusi dugu nola "beltzaranak" bozkatzeko eskubidea aldarrikatu zuten. Nahiz eta konstituzioan bozkatzeko eskubidea ageri Estatu batuarrek ez zuten legea errespetatzen eta Martin Luther King buru bezala Selmatik Mongomerineraino joan ziren haien eskubideak aldarrikatzen. 

Filma ikusi eta gero galdera batzuk hausnartzeko erantzun ditugu. 
Film honetan bakarrik ezagutzen genuen Martin Luther King pertsonaia. Gure ustez erabiltzen duten estrategia (zubia zeharkatzea) oso ona iruditu zaigu, indarkeria bakarrik indarkeri gehiago eragiten duelako.

Gure ustez egoera ez da ia aldatu, nahiz eta hainbat aurrerapen egin dira eskubiden alde baina oraindik arrazakeria dago gure artean. 

Galderak erantzun ostean Emakumen Elkarte Nazionalaren aurkezpen txiki bat egin dugu. Aurkezpen honekin ikasi egin dugu nola historian zehar emakumeak borroka egin dute haien eskubiden alde.


  
 
 

Gaurko egunaren konlusioa: 

Gaur ikasi egin dugu borroka egin behar dugula gure eskubiden alde, baina era baketsuan. Baita landu dugu kordinazioa eta talde lana. Gaur, atzo baino askoz hobeto lan egin dugu, parte hartu dugu jarduera guztietan eta elkar lagundu gara.

"Genero berdintasunaren aldeko zubia eraikitzen''


Otsailak 9, osteguna (Laugarren eguna)  馃搶


Gaur eguna hasi dugu konfiantza sustatzen masajeak emanez, gero otoitz bat egin dugu.

Lehenengo jarduera izan da hitz hauek definitzea:

BIEN → La realidad que posee un valor positivo y por ello es estimable. 

TOLERANCIA → Respeto a diversas ideas y creencias ya sean diferentes o iguales. 


IGUALDAD → Principio que reconoce la equiparaci贸n de todos los ciudadanos en derechos y obligaciones. 

LIBERTAD → Facultad y derecho de las persona para elegir de manera responsable su propia forma de actuar dentro de una seriedad. 

VIRTUD → Cualidad personal que se considera buena y correcta.

¿Qu茅 tiene que ver todo lo anterior con la lucha a favor de la igualdad de derechos?

Necesitamos todo lo mencionado anteriormente para tener igualdad de derechos. Debemos distinguir el bien del mal eso nos hace personas, tambi茅n debemos tolerar las diversidad de opiniones y actos del resto ya que todos tenemos libre albedr铆o y diferentes virtudes las cuales nos distingue y nos hace 煤nicos.

Gero, irakurri dugu Aristoteles-en testu bat eta ikusi dugu nola ez du eskubideen berdintasuna defendatzen bakarrik eskubide naturalaz hitz egiten du eta Platonen aldiz bai defendatzen ditu. 

1) Bai, Gougesen emakumeen eskubideei buruzko adierazpena egiten duelako  berdintasuna egon behar dela eta Rousseau berdintasunaren alde dago.

2) Lege,aginduak edo ohiturak baliogabetzea aldezten duen doktrina, erasotzaile giza edo moralak printzipioetara hartzen direnak. Rousseau abolizionismoa defendatzen zuen suntsitu beharreko antzinako errakuntzak eta aurreiritziak daudenez, nire ustez erroraino sakondu behar nuen, eta naturaren benetako egoeraren koadroan erakutsi behar nuen desberdintasunak, berezkoa bada ere, zer neurritaraino ez daukan egoera horretan gure autoreek pentsarazi nahi diguten besteko eraginik eta errealitaterik.

3) Bai, berdintasuna defendatzen zuelako.

4) Bai, berriz ere Rousseau berdintasunaren alde dago eta Olympe emakumeen eta gizonen berdintasuna nahi zuen eta Toussaint esklabotza kendu zuen berdintasuna egoteko. Gaur egun berdintasun gehiago dago eta esklabotza murritza eginda. 

5) Ez, ikasiko beharko lirateke, berdintasuna defendatzen dutelako, besteak beste emakume eta gizonen arteko berdintasuna.

¿Qu茅 es ser voluntario?

Hacer algo siguiendo tus principios, por propia voluntad, sin esperar nada a cambio, generalmente a favor de la sociedad.


1
X
2
1
Boluntarioak izateko, nahikoa da gogoa eta astialdi  apur bat edukitzea .
x
2
Guztiok boluntarioak izateko betebeharra dugu geure bizitzako uneren batean.
x
3
Borondatezko lanaren ondorioz, konpromisopeko bizimodu koherentea eraman beharra dago.
x
4
Borondatezko lanak premia dutenei laguntzea dauka helburu.
x
5
Borondatezko laneko esperientziak edo partaidetza beste mundu urrun eta hurbil batzuk ezagutzeko modu onena da.
x
6
Boluntarioak ez dira jaio, egin egiten dira.
x
7
Boluntarioa izatea solidarioa izatea da. Ez dago bata bestea barik ulertzerik, txanpon beraren aurkiak dira-eta.
x
8
Tokian-tokian ekintza txikiena eginda ere, beti-beti ondorioa  izango du mundu-mailan.
x
9
Administrazioa jendearen premiez arduratu behar da, bere betebeharra delako. Beraz, ez dago ondo bere erantzukizuna boluntarioek egindako lanean uztea.
x
10
Gehienetan, borondatezko lanak boluntarioen kontzientzia txarra baretzea baino ez dauka helburu eta ez zerbait eraldatzea.
x
11
Pertsona bakarrak ezin du ezer aldatu, baina guztion artean badugu hori lortzerik.
x
12
Gero eta jende gehiago dago gizartean parte hartzeko prest.
x
13
Justizia da benetan behar duguna eta ez elkartasuna.
x
14
Elkartasuna abian jartzea ezer ez aldatzeko aitzakia da.
x
15
Elkartasuna plataforma sozialetatik garatzen da, batez ere.
x
16
Kontzertu solidarioetan parte hartzea elkartasuna garatzeko  modu ona da.
x
17
Jende askok ez du parte hartzen ez dakielako nola egin.
x

Azkenengo jarduera honetan, kartulina bat egin dugu. Alde baten, gure ustez iraganean gertatuko dena munduan idatzi dugu eta beste aldean gu nahi genukeena:

Gaurko egunaren konklusioa: 

Gaur denok parte hartu genuen hitzen definizioak bilatzerakoan, bigarren jardueran bakoitza testu bat irakurri dugu eta galderak erantzun ditugu eta boluntario zer den definizio egin dugu denon artean eta bakoitza gure ideiak ipini dugu 1|x|2 orria bete dugu boluntarioen inguruan. Azkenik, denon artean ideiak eman ditugu eta kartulina egin dugu. Laburbilduz, talde giro oso onean egin dugu lan denon artean.

BATERA MUNDUA ALDATU DEZAKEGU!



Otsailak 10, Ostirala (Azken eguna)  馃搶

RAP CONTRA EL RACISMO - LIDIA


En esta primera actividad lo primero que hemos hecho ha sido escuchar una canci贸n titulada “Africanos en Madrid” compuesta por Amistades Peligrosas. Despu茅s de anotar las frases que m谩s nos han marcado hemos escuchado un rap, el t脥tulo de esta canci贸n era “Rap contra el racismo” despu茅s de escuchar esta canci贸n hemos apuntado la frase m谩s importante. La frase que m谩s importante me ha parecido ha sido esta:

“por culpa de unos padres ignorantes eres d贸cil”

En mi opini贸n, esta frase muestra la realidad tal y como es, es decir,  lo que nuestras padres nos ense帽an  cuando somos peque帽os , es lo que nosotros vamos a hacer el mayor resto de nuestra vida, por tanto si nuestras padres nos ense帽an a ser racistas y nos hacen creer que la raza blanca es superior cuando seamos mayores seguiremos pensando lo mismo porque es lo que nos inculcaron desde peque帽os.


RAP CONTRA EL RACISMO - ANE



Gaur klasean rap bat entzun dugu. Rap hau entzun ondoren,  esaldi bat konkretuki nire atentzioa lortu du, oso esanahitsua delako eta oso ondo deskribatzen duelako mezua:


"Cada uno es 煤nico en su especie no hay motivo ni raz贸n para que se desprecie... "



Lehenengo eta behin, nire ustez lehenengo esaldia honako hau esan nahi digu: Pertsona batzuk oraindik ez dira konturatzen ez direla besteak baino gehiago bakarrik leku batean jaio direlako. Klase sozialak antzinako  kontu bat dira eta denok pertsona izateagatik eskubide batzuk  ditugu. Ez dago motibo bat ere ez pertsona bat mespretxatua izateko.


RAP CONTRA EL RACISMO – M陋 JOS脡 GARC脥A



Hemos puesto una canci贸n de rap en clase llamada “rap contra el racismo”. Esta canci贸n me parece que todo el mundo deber铆a escucharla ya que el mensaje que quiere darnos es de gran valor para la sociedad. De esta canci贸n he sacado una frase que me ha parecido digna de reflexi贸n:
“Racismo y marginaci贸n cuando solo ven la piel y se olvidan de mirar al coraz贸n”

Esta es la frase que m谩s me gusta porque creo que en esta sociedad no nos fijamos en el interior de las personas y nos preocupamos m谩s de si es fea, guapa, negra.... Debemos de mirar el coraz贸n de las personas que es lo que verdaderamente importa. Para conocer a una persona el f铆sico no es importante, lo importante es que tenga buen coraz贸n.

Si seguimos as铆, vamos a criar una sociedad cada vez m谩s racista, por ello, debemos educar a nuestros hijas para que se den cuenta de que deben respetar a todas las personas sean de un color o de otro, de una raza o de otra, de una religi贸n o de otra.


RAP CONTRA EL RACISMO – JULEN

Entzun dugu arrazakeriaren kontrako rap bat eta nire ustez esladirik importantena hau izan da:

"Racismo y marginaci贸n, cuando solo ven al piel y se olvidan de mirar al coraz贸n"

Esaldi hau hautatu dut nire ustez adierazten duelako denok berdinak garela eta azalaren kolorea ez duela pertsonak banandu behar zeren eta azkenean denok dugu bihotz bat azal horren barruan.

Abestian ere hitz egiten da klase sozialei buruz eta nola hauek banatzen gaituzte. Gaur egun ez dagoela jerarkiarik ezaten dute baina argi dago oraindik taldetan bananduta gaudela eta beheko mailan beltzak daudela arrazoirik gabe.

Hemen duzue abestia:


Zer egin dezakegu?

Aste osoan ikasitkoaren arabera konklusio batera heldu gara galdera erantzuteko:


  • Gure proposamena honako hau izango zen: udalekuak egitea.Udaleku hauek uztailan zehar izango ziren,bat edo bi astekoak.Hainbat taldetan mulltzokatuko genituen jendearen adinaren arabera (12-15) ,(16-20) eta +20.Udaleku honetan parte hartzeko bakarrik behar duzu lozaku bat eta gogo asko, ez da garrantsitzua zein den zure arraza, erijioa edo jatorria.Gure helburua udaleku honekin izango zen konbibentzia sustatzea.1-2 astetan zehar ekintza desbardin batzuk egingo genituzke. Adibidez feria bat non bakoitza bere plater gogokoena sukaldatuko zuen.
ZATOZ PIMP UDALEKURA!!馃搶馃搶馃搶馃搶馃搶馃搶馃搶馃搶

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada