E Taldea - Nelson Mandela



SOLIDARITATE ASTEA 




NELSON MANDELA:

"Todo parece imposible hasta que se hace"


nelson mandela bilaketarekin bat datozen irudiak


1. EGUNA 馃搷

Lehenengo jarduera inkesta bat egitea izan da. Lehenik eta behin inkesta bat sortu dugu 5 galderekin eta geroago gure klaseko kideei galdetu diegu. Jarduera hau egin ondoren konturatu hainbat gauza ikasi ditugula. 

1. Galderen erantzunak oso anitzak izan arren, galdera askoren erantzunen bat besteak baino gehiago errepikatu dira.

2. Beste batzuk, aldiz, ez direa errepikatu eta askotan erantzun bakar bat egon da aukera horretan.

3. Ingurukoei buruz gehiago ikasi dugu.

4. Dibertsitate handia dagoela, espero genuen baino.

5. Azkenik, taldean oso ondo moldatu gara eta galderekin adostadunera heldu gara.

Inkesta egin ondoren grafikoaren jardueran oinarritu gara. Inkesta eta grafikoa egindakoan konturatu gara, denok zerbait desberdina dugula. Nahiz eta gure artean gauza asko berdinak edo antzekoak izan, zerbait dago desberdintzen gaituena.

Horretarako grafiko hauek egin ditugu. Hemen ikusi ahal dituzue irten diren erantzun guztiak.



























Grafikoak egin eta gero, debate zabal bat eduki dugu gelan. Debatean desberdintasun eta berdintasunen inguruan aritu gara. Bertatik, hainbat gauza ikasi ditugu:

1. Bakoitzaren iritziak entzuten eta errespetatzen ikasi dugu

2. Gauza askotan berdinak izan arren, ideologikoki desberdinak bagara, gauza batzuetan ez garela akordio batera helduko konturatu gara.



BERDINTASUNA bilaketarekin bat datozen irudiak

AUTOEBALUAKETA:

  • Adi egon gara, entzun egin dugu eta entzuteaz gain, ideia erabilgarri, garrantzitsu eta originalak eskaini eta partekatu ditugu. Ezer ulertzen ez badugu, gure artean galdetu egiten dugu. Lanaren emaitza ona izan da, bat dator eskuratutakoarekin eta osoa da.

Hemen daukazue abesti bat. Denok berdinak garela gogorarazteko.









2. EGUNA 馃搷

Gaurko eguna 2 zatitan banatu dugu: 
  • Arrazakeriaren historia
  • Neoarrazakeria

ARRAZAKERIAREN HISTORIA


Zati honetan lau gauza garrantzitsu ikasi ditugu:
  1. Historian arrazakeria kasu asko egon dira.
  2. Arrazakeria mota asko daude.
  3. Arrazakeria betidanik existitu egin da.
  4. Etnia askorenganako arrazakeria dago.


NEOARRAZAKERIA

Bigarren zati honetan neoarrazakeria landu dugu. Bertan, beste gauza batzuk ere ikasi ditugu:
  1. Gaur egun arrazakeria ere dago.
  2. Gehienbat egunerokotasuenean ematen da.
  3. Lehengo arrazakeria muturrekoa zen, gaur egungoa aldiz ez hainbeste.
  4. Azalaren kolorea, XXI. mendeko aurreiritzi ofiziala. 

AUTOEBALUKETA:
  • Oso ondo joan zaigu eguna. Denbora lerroa egiterako orduan, kostatu egin zaigu, baina azkenean ondo irten zaigula uste dugu. Bestalde neoarrazakeriaren eta arrazakeriaren aldeak ondo ulertu dugula pentsatzen dugu.




3. EGUNA馃搷


BERDINTASUNAREN BORROKA HISTORIAN ZEHAR


Gaur otsailak 8 den asteazken honetan, egunari hasiera emateko, Selma pelikula ikusi dugu. Hausnarketa egin ondoren, hainbat gauza ikasi ditugu:
  1. Pelikula ematen den gertaera ezagutzen genuen baina ez oso sakon.
  2. Bertan agertzen ziren protagonistetatik, hiru ezagutzen genituen: Martin Luther King, G. Wallace eta Johnson.
  3. Gure ustez Martin Luther Kingek erabiltzen duen estrategia egokia da. Baina lehenengo aldian txarto  irtetzen da, aldiz, bigarrean ondo.
  4. Azal zuriko jendeak bi taldetan banaduta zeudela esan daiteke. Alde batetik, batzuk euren kontra zeuden eta beste batzuk, laguntzen ari zeuden.
  5. Gaur egungo egoera eta lehen zegoen egoera desberdinak dira gauza gehienetan.


Ondoren, egunaren bigarren zatia historiako momentu garrantzitsuenak aztertu ditugu. Talde bakoitzak gai bat hartu, landu eta aurkeztu egin du. Guk 1918ko gertakizuna aztertu dugu, hemen duzue gure aurkezpena:





AUTOEBALUAKETA:

  • Gaur talde lana oso ondo bete dugu, batez ere aurkezpena egiterakoan. Bakoitzak zati bat egin du eta horrela denbora aurreztu dugu. Gainera informazioa aurkitzerakoan bata besteari lagundu gara.





4. EGUNA 馃搷

1. Jarduera:

Eguna hasteko hitz batzuen definizioak aztertu ditugu, hauek dira hitzak zehatz mehatz:
  • BIEN: La realidad que posee un valor positivo y por ello es estimable. 
  • IGUALDAD: condici贸n o circunstancia de tener una misma naturaleza, valor o forma. 
  • LIBERTAD: facultad y derecho de las personas para elegir de manera responsable su propia forma de actuar dentro de una sociedad. 
  • VIRTUD: capacidad que tiene una cosa de producir un determinado efecto positivo. 
  • TOLERANCIA: actitud de la persona que respeta las opiniones, ideas o actitudes de las dem谩s personas, aunque no coincidan con las propias.
¿Qu茅 relaci贸n tienen estas palabras con la lucha a favor de la igualdad de derechos?


Para luchar a favor de la igualdad de derechos necesitas tolerar a otras personas sacando as铆 tus virtudes causando un efecto positivo. Adem谩s, estas luchando por la igualdad entre personas dando libertad y tolerando sus opiniones. Con todo esto, estas causando el bien de la humanidad. 
Resultado de imagen de olympe de gouges
2. Jardueran, eskubideen alde egin zituzen filosofo batzuei buruz aztertu ondoren galder batzuk erantzun ditugu.

Olympe de Gougesen Emakumeen Eskubideen buruzko adierazpena onartzen zuen Rousseauk?

Berak esaten zuen gizakion eskubideen defendatzen zuen baina hori ez zen egia, zeren eta Rousseauk bakarrik pentsatzen zuen gizonetaz, lehen emakumeak objektu bezala tratatzen zirelako.

Zer esan nahi du abolizionista izateak? Horixe al zen Rousseau?

Abolizionista esan nahi du lege edo ohitura bat garrantzi barik husten saiatzen dena. BAI, berak giza eskubideak ez errespetatzeko ohitura kendu nahi zuen, giza eskubideak errespetatzen. Orduan bai zen abolizionista.

Beltzak zuriak bezalakoak zirela uste zuen Rousseauk?

Rousseauk uste zuen beltzak zuriak bezalakoak zirela. Berak nahi zuen giza eskubideak errespetatzea eta horren barruan beltzen eta zurien arteko berdintasuna agertzen zen.

Zer da boluntarioa izatea?

Ezeren truke zerbait egitera prestatzen de pertsona. 





https://docs.google.com/a/durangojesuitak.org/drawings/d/sGeleu63V83Ro_NXYGjoajA/image?w=185&h=27&rev=1&ac=1
BAI
X
EZ
1
Boluntarioak izateko, nahikoa da gogoa eta astialdi  apur bat edukitzea .


X
2
Guztiok boluntarioak izateko betebeharra dugu geure bizitzako uneren batean.


X
3
Borondatezko lanaren ondorioz, konpromisopeko bizimodu koherentea eraman beharra dago.
X

4
Borondatezko lanak premia dutenei laguntzea dauka helburu.
X

5
Borondatezko laneko esperientziak edo partaidetza beste mundu urrun eta hurbil batzuk ezagutzeko modu onena da.


X
6
Boluntarioak ez dira jaio, egin egiten dira.
X

7
Boluntarioa izatea solidarioa izatea da. Ez dago bata bestea barik ulertzerik, txanpon beraren aurkiak dira-eta.


X
8
Tokian-tokian ekintza txikiena eginda ere, beti-beti ondorioa  izango du mundu-mailan.


X
9
Administrazioa jendearen premiez arduratu behar da, bere betebeharra delako. Beraz, ez dago ondo bere erantzukizuna boluntarioek egindako lanean uztea.


X
10
Gehienetan, borondatezko lanak boluntarioen kontzientzia txarra baretzea baino ez dauka helburu eta ez zerbait eraldatzea.


X
11
Pertsona bakarrak ezin du ezer aldatu, baina guztion artean badugu hori lortzerik.
X

12
Gero eta jende gehiago dago gizartean parte hartzeko prest.
X

13
Justizia da benetan behar duguna eta ez elkartasuna.


X
14
Elkartasuna abian jartzea ezer ez aldatzeko aitzakia da.


X
15
Elkartasuna plataforma sozialetatik garatzen da, batez ere.
X

16
Kontzertu solidarioetan parte hartzea elkartasuna garatzeko  modu ona da.
X

17
Jende askok ez du parte hartzen ez dakielako nola egin.
X



BIDEZKO ETORKIZUNAREN BILA...






Hona hemen egunan zehar egin ditugun jardueren laburpen bat:



AUTOEBALUAKETA:


  • Talde bezala oso ondo funtzionatu dugu. Jardueretan, bakoitzak bere bertuteak erabili ditu besteak lagunduz. Lan asko egin dugu egun guztian zehar. Ahalik eta hoberen egiten saiatu gara, esfuertsu handia ipiniz.




5. EGUNA 馃搷


馃攰馃幍ABESTIAK INTERPRETATZEN 馃帳馃幍


Gaur klasean, berdintasuna eta arrazismoa lantzeko, musikaz baliatu gara. Hasteko, “africanos en Madrid” abestia entzun dugu. Bertatik, “a cambio de ese pasaje vendi贸 su alma al diablo” esaldia da gehien harritu nauena. Esaldi honek harritu nau, Afrikatik etortzeko euren diru guztia gastatzen dutelako eta ezer Gabe etortzean, hemen txarto hartuak dira. Esaldi honek, oso ondo isladatzen du gaur egungo gizartean dagoen arrazismoa.



Jarduera hau egiten hasi aurretik abesti bat entzun dugu, “RAP” bat hain zuen. Abesti honen izenburua “RAP VS RACISMO” da. Abeslari askok parte hartzen dute. Nik Ose abeslariaren esaldi bat hartu dut. Hona hemen esaldia: respira del todo esta brisa ponte en la piel del otro a ver cu谩nto dura tu sonrisa”. Esaldi hau aukeratu dut oso interesgarria iruditu zaidalako. Askotan ez gara konturatzen beraiek sozietatean dituzten arazoetaz. Horregatik enpatiarekin ikusi beharko genituzke pertsona horiek, eta ez jende askok egiten duen bezala, azalaren koloreekin. Atzerritik etortzea eta bizitza berri bat egiten hastea oso zaila, gainera aurreiritziz jositako sozietate batean bazaude.

Esaldi hau ere oso esanguratsua iruditu zait: “Cuando el dolor cobre el pecho, un coraz贸n aguanta lo que le echen pero dependiendo de los hechos”. Esaldia hau asko gustatu zait zeren eta askotan ez gara konturatzen gauzak txarrak esaterakoan, kasu honetan beltzei buruz, beraiek badaukate bihotz bat gu bezala eta bihotz hori helduko da momentu bat non ez duela jasango gauza gehiago eta eztanda egingo du.



AUTOEBALUAKETA:
  • Aste amaiera den ostiral honetan, konturatu egin gara astelehenetik izan genituen gauza txarrak konpontzen joan gara. danon artean gauzak aurrera atera ditugu eta elkar lagundu gara emaitza oso onak lortuz.
Resultado de imagen de igualdad de razas


ZER EGIN DEZAKEGU GAUR EGUNGO EGOERA ALDATZEKO?

Umeentzako tailerrak egingo ditugu era dinamiko batean umeak arrazismoaren kontra egoteko:



Hemen daukazue aste honetan zehar landutako lanari buruzko bideo bat. Honekin zuek hausnartzea lortu nahi dugu.
                                                                




Resultado de imagen de solidaridad Resultado de imagen de solidaridad


Imagen relacionada+


6 comentarios: